Proefrit elektrischte step, proefrit e-step, testrit elektrische step, e-scooter, bezichtiging, Elektrische steps, e-step, e-scooter, xiaomi, segway, windgoo, ouxi, moovway, elektrische step voor kinderen,  elektrische step volwassenen, legale elektrische

Veel gestelde vragen - FAQ's

 

Hier treft u onze meest gestelde en relevante vragen over onder andere de levering, garantie, elektrische steps, e-bikes, hoverboards en veel meer. Staat je vraag er niet tussen? Laat het ons weten via de app of mail!


I   Vestiging

1. Hebben jullie een winkel?
Enjoy Steps NL is een all-round bedrijf en een combinatie van zowel een online webshop als een showroom waar men gelieve wel op afspraak langs kan komen voor een proefrit, bezichtiging, onderhoud of het ophalen van bestellingen. Dit zodat we zeker weten dat uw model e-step, e-bike etc. wel voorradig is en teleurstellingen worden voorkomen. We zitten op de Kiotoweg 155, 3047BG in Rotterdam. 

2. Waar kan ik terecht voor onderhoud of reparatie?
Elektrische steps, e-bikes en hoverboards waar iets aan gedaan moet worden kan bij ons op de zaak terecht of naar onze monteur die een eigen werkplaats heeft waar men ook op afspraak langs kan. Gelieve ons een eerst een bericht te sturen via de app met een foto of video om zo onderdelen etc. voor te bereiden.


3. Kan ik langskomen voor een proefrit of bezichtiging?
Het is uiteraard mogelijk om het liefste wel op afspraak langs te komen voor een proefrit of bezichtiging van een elektrische step, e-bike of hoverboard. Dit kan op afspraak.



II   Verzending en levering

4. Is verzending mogelijk?
Enjoy Steps is een online webshop en uiteraard doen we aan verzenden. Niet alleen binnen Nederland, maar ook naar België, Duitsland en vele andere landen wereldwijd is verzending mogelijk! 

 

5. Wat is de levertijd?
Als er voor 18.00 op een werkdag besteld wordt, komt uw bestelling voor 99% de volgende werkdag aan dus binnen 24 uur. Dit hangt wel af van onze vaste vervoerder Dhl/Dpd. Ook zaterdagleveringen zijn vaak mogelijk als er vrijdag voor 18.00 besteld wordt. En bij bestellingen in de regio Rotterdam doen we liever zelf aan persoonlijke bezorging om uw elektrische step, e-bike of hoverboard nog sneller dan verwacht te bezorgen! Naar België en Duitsland is het meestal binnen 2 werkdagen geleverd. Voor leveringen naar andere landen zijn deze terug te vinden op de website van Dhl / Dpd

6. Wat zijn de verzendkosten?
Op bestellingen van minimaal €50 rekenen wij geen verzendkosten. Voor bestellingen daaronder zitten normale verzendkosten van €7,56 aan verbonden, afhankelijk van de grootte of het gewicht. Bij evt. persoonlijke bezorgingen naar (verre) gebieden kan er in overeenstemming met de klant bezorgkosten worden gerekend. Ook bestellingen naar buitenland gelden andere verzendkosten. 

7. Wat als ik niet thuis ben?
Als u niet thuis bent bezorgt de vervoerder je pakketje af bij de buren of komt de volgende werkdag nog een keer langs. Mocht er daarna ook niemand thuis zijn, dan gaat het pakketje naar het dichts bijzijnde Dpd-afhaalpunt. De tijdsindicatie van levering wordt tijdig via de mail naar u gestuurd, waarop dus afgestemd kan worden. Weet u van te voren dat u niet thuis kan zijn? Kies dan een ander afleveradres van bijv. familie, vrienden of selecteer een Dpd-afhaalpunt.

 

 

III   Betaalmethodes

8. Is inruil (en bijbetaling) bij jullie mogelijk?
Helaas is inruil bij ons niet mogelijk. Ook niet met evt. bijbetaling en/of inruil van uw elektrische steps of wat dan ook. We zijn een bedrijf waar we alleen onze eigen kwalitatieve en nieuwe producten aan onze klanten leveren en dit ook willen behouden.

 

9. Kan ik contant betalen?
Bij Enjoy Steps kunt u via de betaalmethodes pagina zien met welke manieren er betaald kan worden. Ook contant betalen is mogelijk bij het ophalen van uw elektrische step, e-bike, hoverboard of dergelijk. Dit kunt u ook kiezen als u als verzendoptie 'ophalen' kiest, dan kan er bij het ophalen contant betaald worden. Ook is dit mogelijk bij persoonlijke bezorgingen in de regio door ons zelf.

 

10. Kan ik achteraf betalen?
Ja zeker, via de website is het mogelijk om met de betaalmethode Klarna te betalen en dus achteraf, binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling het bedrag te voldoen!

 

11. Kan ik betalen bij levering?
Zoals eerder genoemd is het wel mogelijk als wij van Enjoy Steps zelf uw bestelling persoonlijk komen leveren. Dit kan dan contant, of via een bankovermaking. We hebben helaas nog geen 'rembours' mogelijkheid dat er betaald kan worden aan de vervoerder van Dpd etc.

 

 

IV   Retourneren


12. Is omruilen mogelijk?
Als u niet tevreden bent over uw bestelling en een ander model hebt gezien wat u liever wilt, dan is binnen 14 dagen omruilen mogelijk. Let op, dit kan alleen als uw elektrische step, e-bike of hoverboard ongebruikt, onbeschadigd, compleet en nog nieuw is, zie onze Algemene VoorwaardenAnders is het mogelijk dat er waardevermindering van toepassing is en dus bijbetaald dient te worden alvorens wij dit accepteren of helemaal niet mogelijk te retourneren/omruilen.

 

13. Is retourneren mogelijk?
Retourneren binnen 14 dagen is mogelijk mits aan de hierboven genoemde voorwaarden bij nummer 12 is voldaan. Zie hiervoor ook onze Verzenden en Retourneren pagina.

 

 

V   Garantie

14. Wat als mijn elektrische step, e-bike of hoverboard beschadigd is uit de doos of het niet doet?
Als uw elektrische step, hoverboard of e-bike het niet doet, beschadigd uit de doos is of onderhoud nodig heeft kunt u uiteraard bij ons terecht. Enjoy Steps beschikt over onderdelen en met de ervaren monteurs wordt er altijd gekeken naar de makkelijkste en beste oplossing. Mocht uw model het niet doen binnen de garantietermijn en onder de garantievoorwaarden vallen, dan is de reparatie natuurlijk kosteloos. 

 

15. Hoe zit het met de garantie?
Bij Enjoy Steps heeft u altijd garantie op de elektra uw elektrische step, e-bike of hoverboard. Hoe lang u garantie heeft hangt af van het model. Op vele modellen geven we standaard 6 of 12 maanden garantie, wat ook bij de specificaties staat. Tegen een meerprijs is 12 maanden garantie mogelijk op sommige andere modellen. De garantie geldt op fabrieksfouten, batterij- en motorstoringen, uit de doos gehaalde beschadigde items of als een model het bijvoorbeeld het uit zich zelf niet meer doet binnen die termijn. Valschade, waterschade of schade/defecten door eigen toedoen en/of onzorgvuldig gebruikt valtnuiteraard niet onder garantie. Hiervoor kan dit wel gerepareerd worden tegen de kosten. Zie onze voorwaarden.


 
16. Is reparatie en onderhoud mogelijk?
Reparatie en onderhoud aan uw elektrische step of e-bike is mogelijk en belangrijk. Onderhoud kan zijn dat bijvoorbeeld uw band (lek is) of remblokken aan uw elektrische step of e-bike vervangen kunnen worden om de zoveel tijd. Momenteel is alleen reparatie en onderhoud mogelijk van modellen die we zelf (ook) aanbieden of soortgelijk, vind hierover meer info op onze Reparatie- & Onderhoud pagina. Mocht u een (soortgelijk)model hebben wat wij niet te koop hebben staan, laat het dan ons weten via de app.



VI   Soorten modellen

 

17. Wat is het verschil tussen de Windgoo B3 en de Windgoo B20 e-bike? 
Het verschil tussen de Windgoo B3 zitstep en de Windgoo B20 fiets zit hem eigenlijk alleen in het frame (de vorm) en de banden. Zo heeft de Windgoo B3 een rond-achtige frame met een handvat in het midden waarbij je hem makkelijk kan optillen en beschikt de B3 over 12 inch banden. De Windgoo B20 is ietsje groter, heeft 14 inch banden en beschikt over een rechte frame waarbij je deze in het midden ook nog is kan in klikken en de B20 dus kan dubbelvouwen. Ook heeft de Windgoo B20 standaard trappers/pedalen en heb je bij de Windgoo B3 nog de keuze om deze met voetsteunen of met pedalen te nemen. Voor de rest gaan de Windgoo B3 en de Windgoo B20 even lang mee qua batterijduur (15-20km) en ook even hard (25km/h). De batterij van 6ah en motor van 350watt zijn namelijk hetzelfde bij de B3 en de B20. Voor de rest beschikt de Windgoo B3 over een claxon en heeft de Windgoo B20 een normale bel mar wel een iets grotere zadelpen, waardoor je dus wat hoger zit dan bij de Windgoo B3. 

 

18. Wat is het verschil tussen de Ouxi V5 en de Ouxi V6 / V5 Pro e-bike? 
Het verschil tussen de Ouxi V5 en de Ouxi V5 Pro / Ouxi V6 elektrische fietsen zit hem eigenlijk alleen bij de banden en de bovenkant van de stuur. De V5 heeft 14 inch banden en de V5 Pro / V6 beschikt over 16 inch banden en is dus ietsje groter. Verder heeft de Ouxi V5 Pro / Ouxi V6 een rechte stang tot de stuur en beschikt de Ouxi V5 over een kleine boog naar voren vanaf de bovenkant van de stang naar het stuur. Maar ook het vermogen van de motor verschilt: de Ouxi V5 heeft een 400 watt motor en de Ouxi V6 heeft een 500 watt motor. Dit betekent dat de Ouxi V5 Pro / V6 ietsje meer power en optrekvermogen heeft, maar allebei kunnen wel even hard (35km/h) en even lang mee qua batterijduur (50-60km). Dit omdat ze over dezelfde accu van 15 ah beschikken. Maar verder is ook het frame, de display, app etc. allemaal gelijk. 


19. Wat is het verschil tussen de Zwheel E9 Pro en de QM-Wheel H7 step? 
Het verschil tussen de Zwheel E9 Pro en de QM-Wheel H7 elektrische steps is eigenlijk niet heel groot. Het meest opvallende is in principe het design waarbij de E9 Pro step een zwarte look heeft en de H7 step grijs is. Verder heeft de Qm-Wheel 3 snelheidsstanden en de Zwheel slechts 2 standen. Ook hebben ze beide een andere app maar wel met dezelfde functies zoals de batterijstatus zien, de snelheidslimiet verhogen of verlagen en de elektrische step onbestuurbaar maken. De app van de H7 step heeft wel een gps functie in de buurt via bluetooth, maar kan je op de E9 Pro step bijv. ook zien hoeveel afstand je ongeveer nog kan afleggen. Dat zijn eigenlijk de belangrijkste verschillen tussen deze twee steps waarbij dus voor de rest alles hetzelfde is zoals de batterijgrootte van 7.8 ah, het vermogen van de motor van 350 watt, de snelheid, het design van het frame zelf, de banden etc.



VII   Regelgeving


20. Mag ik met mijn elektrische step buiten rijden? 
Één van de meest voorkomende vragen gaan over de legaliteit van de elektrische steps in Nederland. Of deze steps nou bijvoorbeeld wel of niet mogen, of alleen voor een bepaalde doelgroep of plekken. Het is helaas nog erg vaag in Nederland en tot nu mogen nagenoeg alle elektrische steps die worden aangeboden (ook bij andere webwinkels) officieel NOG niet gebruikt worden op de openbare weg. Ook al worden ze natuurlijk veel verkocht in zie je met name in de grote steden veel rijden, mogen ze dit moment eigenlijk alleen op de campings, eigen terreinen, in een park of in het buitenland zoals België. Of natuurlijk met de step uit en dan mee steppen... Het is wel zo dat in de grote steden en in bepaalde gemeentes de handhaving in de praktijk wat milder is dan normaal bij normaal en veilig rijgedrag en het mee steppen (wat we ook adviseren te doen). Je bent tevens niet verzekerd bij een ongeluk. Op de website van de rdw en rijksoverheid staat er meer informatie hierover. 

 

21. Mag ik met mijn elektrische vouwfiets / e-bike buiten rijden? 
In principe zijn de regels voor de elektrische vouwfietsen / e-bikes wat milder vergeleken met die op elektrische steps. Hier zit wel een kanttekening tegen aan omdat al onze elektrische vouwfietsen ook een gashendel hebben. En dát is nou zowel het leuke aan de e-bikes maar ook het riskante waar de Rdw dus ook moeilijk over doet bij de keuring. Want met de gashendel worden ze gezien als bromfiets, terwijl ze ook weer als fiets worden gezien omdat ze over trappers beschikken. Maar vanwege de gashendel zijn deze modellen in principe officieel dus ook nog niet toegestaan voor de openbare weg en ben je niet verzekerd bij een ongeluk. Tenzij de kabel van de gashendel uit wordt gezet en dus alleen de elektrische trapondersteuning werkt, dan is het puur alleen een elektrische fiets welke tot 25km/h mag worden gebruikt zonder helmplicht. Bij hogere snelheden moeten ze als een Speed pedelec worden gekeurd via de rdw.nl en krijgen ze een plaatje achter en wel een helmplicht.

 

 

 

Rating: 3.7096774193548 sterren
31 stemmen